Svetainės struktūra www.vgtu.lt Mano VGTU Medeinė

IMKI

IMKI 2015 – svarbiausias metų renginys, subalansuotas kūrybinių industrijų studentui. Trečius metus iš eilės KI sektoriaus profesionalai mezga ryšius ir dalijasi patirtimi su KI studentais.

Balandžio 29 d. vyko kasmetiniai patirties mainai „IMKI 2015“. Renginio metu studentai turėjo galimybę apsilankyti Lietuvoje lyderiaujančiose viešųjų ryšių, marketingo, televizijos, žiniasklaidos ir kitų kūrybinių industrijų sričių įmonėse, susipažinti su jose vykstančiais procesais bei parodyti savo gebėjimus atlikdami įmonių atstovų paruoštas užduotis.
 
IMKI – tai kūrybinės studentų varžybos. Šis renginys suteikia galimybę mokytis ne iš vadovėlių, o iš pasirinktos srities profesionalų. Likus savaitei iki renginio pradžios komandos gavo įmonių atstovų parengtas užduotis, kurias turėjo parengti vizito į įmonę metu. Renginio dieną studentams buvo pristatytos visiškai naujos įmonės, kuriose jų laukė dar viena užduotis. Tai virto tikru iššūkiu studentams, kadangi jie buvo suskirstyti į naujas grupes, o galutines užduotis sužinojo tik apsilankę įmonėse. Renginio dieną vyko dalyvių kontaktų mainai. Kiekvienas studentas turėjo po vieną vizitinę kortelę, kurią galėjo įteikti įmonės vadovui vizito metu arba vakarinėje dalyje. „Tokie kontaktų mainai studentams palengvina profesinės praktikos ir darbo paieškas“,-  sakė tuometinis plėtros prodekanas Justas Nugaras.
Kiekvienais metais renginį IMKI organizuoja kūrybinių industrijų trečio kurso studentai. „To, ką gali padaryti kūrybinių industrijų specialistas, nepadarys menininkas ar technologas. Tik sudėjus menininką ir technologijų specialistą į vieną, pridėjus lašelį verslumo, gali atsirasti kūrybinių industrijų produktas. Tai ir įrodo studentų projektas IMKI“, – savo mintimis renginio metu pasidalino VGTU kūrybinių industrijų fakulteto dekanė Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė.
 
Šiais metais renginyje dalyvavo 17 lyderiaujančių ryšių su visuomene, rinkodaros, žiniasklaidos ir reklamos įmonių: 15min.lt, RIMI, ADFORM,  ADCOM, REKŪRAI, ELITAZ, LOVE, IDÉE FIXE, JAV ambasados Lietuvoje, MENŲ SPAUSTUVĖ, VRP HILL+KNOWLTON STRATEGIES, AD VERUM, Lietuvos Respublikos Krašto apsaugos ministerijos Strateginės komunikacijos ir viešųjų ryšių departamentas, DIGITAL ACADEMY, VIDEOGRAPHY ir SOCIALUS MARKETINGAS. 
 
Daugiau apie renginį KIF Facebook paskyroje.

priARTink

"priARTink 2o14" – tai tradicija virtusi kūrybinių intervencijų savaitė, kurios metu Vilniaus miesto erdvės virsta žaidybinės komunikacijos aikštelėmis. Intervencijų kūrėjai – tai VGTU studentai, kurie įgyvendina kolektyvinius kūrybinius projektus pasirinktose viešosiose erdvėse. Kūrybinės intervencijos yra lauko tyrimo, atlikto šiose erdvėse, rezultatas ir būdas pagyvinti miesto erdves. Tai atviras pasiūlymas miestiečiams įsitraukti į aktyvias veiklas, pagerinančias miestą. Kviečiame prisijungti!

Meet Videography

Savo verslą sukūrę Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU)  Kūrybinių industrijų fakulteto (KIF) absolventai grįžta į universitetą norėdami pasidalyti sukauptomis žiniomis. Fakultetas kartu su jo absolventų įkurta kompanija  MB „Audiovizualiniai sprendimai“ vasario – balandžio mėnesiais vykdo projektą „Meet videography“.

VGTU KIF ir MB „Audiovizualinių sprendimų“ partnerystės metu gimė paskaitų ciklas, kurio metu studentai mokomi naudotis modernia vaizdo ir garso technika. „Paskaitų metu studentai įgijo praktinių įgūdžių – išmoko planuoti filmavimo procesą, pasirinkti tinkamą įrangą savo idėjai įgyvendinti, kokybiškai apšviesti ir nufilmuoti sugalvotą siužetą, tinkamai sumontuoti medžiagą. Šie įgūdžiai reikalingi ne tik įgyvendinant studijų užduotis, bet ir darbo rinkoje“, –  teigė projekto vadovas, KIF lektorius Justas Nugaras.

Darbo su audiovizualine technika įgūdžius lavinti padės verslūs KIF absolventai, siekiantys dirbti kūrybiingai ir profesionaliai, trokštantys kompaniją paversti naujas madas diktuojančia lydere: „Esame įsitikinę, kad kūrybiškumas gimsta iš žinojimo: tam, kad sukurtum efektyvią komunikacijos priemonę, privalai gerai išmanyti darbo įrankius ir jų galimybes. Mūsų Alma mater studentams suteikė stiprią techninę bazę, o mes būsimiems kolegoms norime parodyti, kaip ją įvaldyti ir išnaudoti visą potencialą“, - teigė MB „Audiovizualiniai sprendimai“ marketingo ir prekės ženklo vadovė Rasa Syminaitė, antrosios  Kūrybinių industrijų laidos absolventė. Negana to, savo kompaniją įkūrę KIF absolventai tvirtina, kad audiovizualinių komunikacijos priemonių poreikis vis didėja. Vedini šios minties, startuolio įkūrėjai siekia surasti talentų, kuriuos norėtų įtraukti į „Videography“ prekės ženklo kūrimą.

Creator's Hubs mokymai

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kūrybinių industrijų fakultetas pradėjo bendradarbiauti su interneto rinkodaros mokymų ir sertifikavimo centru „Digital Academy“.  Kartu vykdomo projekto „Creators` Hub“ metu studentai ne tik dalyvaus įvairiuose mokymuose, bet ir kurs internetinius serialus, dalyvaus tarptautiniuose projektuose.
 
Pirmuosius „Creators` Hub“ mokymus Kūrybinių industrijų fakulteto studentams vedė „Digital Academy“ idėjos autorius Domas Vyšniauskas, taip pat lektoriai Rytis Meškauskas, Rokas Kondratas, Mantas Lesauskas ir Povilas Laurinkus.
 
Mokymų metu studentams buvo pristatytos prekinių ženklų istorijos, jų populiarumo fiksatoriai, turinio svarba video reklamoje, analizuota, kaip pasiekti tikslinę „Youtube“ reklamos auditoriją. R. Meškauskas parodė esminius „AdWords for Video” veikimo pricipus, reklamos formatus, matavimo vienetus ir pirkimo būdus. Studentai kartu su lektoriais analizavo video reklamas, o mokymų pabaigoje gavo praktinę užduotį – sukurti internetinio serialo idėją. Geriausiai „Digital Academy“ įvertintas serialų idėjas studentai turėjo galimybę pristatyti TV3 atstovams.
 
„Google“ sertifikuotų trenerių mokymai – tik bendros „Digital Academy“ ir VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto veiklos pradžia. Džiugu, jog mokymų metu studentų sugalvotos serialo idėjos neatsidurs stalčiuje – projekto pabaigoje geriausios idėjos autoriai užsitikrins finansavimą serialo kūrimui“, – pasakojo  projekto koordinatorius, Kūrybinių industrijų fakulteto plėtros prodekanas Justas Nugaras.

KITOKIA KOMUNIKACIJA – atskirties tarp neGalios ir Galios mažinimas

 
Kūrybinių industrijų fakultetas kartu su labdaros ir paramos fondu „Algojimas“ vykdo pusė metų besitęsiantį projektą „KITOKIA KOMUNIKACIJA – atskirties tarp neGalios ir Galios mažinimas“.
Kūrybos verslo ir komunikacijos katedra, bendradarbiaudama su LPF „Algojimas", siekia keisti požiūrį į negalią, pasitelkiant fundamentinę sociumo egzistavimo sąlygą – komunikaciją bei jos kūrybinę interpretaciją. Projekte dalyvauja 5 – 12 metų amžiaus vaikai turintys negalią. Jie įtraukiami į kūrybines dirbtuves, kurių metu, padedami “Algojimas” specialistų ir VGTU dėstytojų, sukuriami įvairūs tarpsritinio meno kūriniai, perteikiantys kitokios komunikacijos galimybes. Vėliau šie darbai bus pristatomi visuomenei parodos formatu.  
Labdaros ir paramos fondas „Algojimas“, veikiantis nuo 2008 metų, dirba šeimoms ir su šeimomis, kuriose auga negalią turintys vaikai, nepriklausomai nuo vaiko negalės lygio ir pobūdžio. Bendradarbiavimas su Kūrybinių industrijų fakulteto suteikia galimybę praskaidrinti vaikų dienas įtraukiant juos į kūrybinius procesus. Projekte dalyvauja fakulteto studentai, Kūrybos verslo ir komunikacijos katedros lektoriai: dr. Margarita Gedvilaitė-Kordušienė (šokio judesio terapijos mokymai), Marius Salynas (garsų terapijos mokymai), Regina Kubertavičienė (fotografijos dirbtuvės). Projektą kuruoja dr. Eglė Jaškūnienė ir Vytenis Mockus.

ATLANTIDA

2016 m. spalio 21-22 dienomis Vilniaus centre, Vilniaus Gedimino technikos universitete,  istorines erdves – buvusius Tiškevičių rūmus – atvėręs, nuaidėjo miesto festivalis Atlantida‘16, organizuojamas Kūrybinių industrijų fakulteto studentų. Šis festivalis - tai fakulteto bakalauro programos studijų dalykus apimantis studijų projektas, kuomet studentai su kūrybinėmis industrijomis ir renginių organizavimu susiduria tiesiogiai – patys organizuodami ir plačiajai visuomenei pristatydami miesto šventę. Ir jeigu praeitais metais Atlantidai startą davė ir renginį organizavo pirmo kurso studentai,  tai jau šių metų studijų projekte, patirties įgavę antrakursiai ėmėsi iniciatyvos organizuojant festivalį, į bendrą komandą kviesdami prisijungti ir pirmo kurso atstovus. Praktinės patirties festivalio organizavime įgavę organizatoriai, jau planuoja kurti ir savo įmonę.
Organizuojant šių metų renginį labai prisidėjo ir VGTU LinkMenų fabrikas, kurį studentų organizatorių komanda įvardijo kaip svajonių išsipildymo fabriku.
 
Festivaliui pradžią davė legendinis kino teatras „Lietuva“, skaičiuojantis jau paskutiniąsias savo buvimo VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto pašonėje dienas. Atlantida‘16 organizatoriai  kvietė visus miesto svečius paskutinį kartą iš vidaus išvysti istorinį pastatą. Festivalio organizatoriams tik apgailestauti teko, kad iš kone 300 norinčiųjų aplankyti “Lietuvą”, galimybę turėjo tik pirmieji 40 užsiregistravusių dalyvių. Ekskursiją vedė ir apie „Lietuvos“ kino teatrą bei apie jau labai netolimus planus, projektus ir pastatus, kurie keis fakulteto kaimynystę, pasakojo Modernaus meno centro atstovė.  

Pirmąją festivalio dieną buvo prisiminta Lietuvos kino teatrų istorija. Atvirą paskaitą skaitė miesto tyrinėtojas, knygos "100 istorinių Vilniaus reliktų" autorius Darius Pocevičius. Netrukus jau renginys kvietė lankytojas į grožio dirbtuves, kur šventės viešnios turėjo puikią progą išbandyti skirtingų laikmečių grožio paslaptis. Kitoje erdvėje - pabodusius rūbus svečiai galėjo atsinaujinti menininkės dirbtuvių pagalba, kurios metu buvo piešiama ant svečių atsineštų tekstilės gaminių. Festivalio dalyviai buvo kviečiami burtis į komandas ir išbandyti minties aštrumą ir proto galią protmūšyje „Tarp praeities ir dabarties – istorija prabyla“.  O tie, kas vakarą norėjo užpildyti jau klasika tapusiais lietuvių kino filmais, buvo kviečiami prisėsti kameriniuose rūmų rūsiuose.
 
Antrąją renginio dieną Tiškevičių rūmus bei jų rūsius užplūdo naujos bangos – vyko jaunų dizainerių, jau spėjusių nuskinti apdovanojimus „Baltic Fashion & Textile Vilnius“ konkurse – Kornelijos Maslovaitės kolekcijos „Genomas“, Dariaus Galankovo kolekcijos, Godos Stirnos juodos estetikos kolekcijos moterims pristatymai ir dizaino turgus.  Ir antrą festivalio dieną buvo  rodomi filmai: jaunosios kartos režisierių trumpametražiai kino filmai, tokie kaip jau du kartus Sidabrinės Gervės kiaušinius už geriausius studentiškus filmus laimėjusios režisierės Marijos Kavtaradzės ir Vytauto Katkaus „Iglu“, Giedrės Narušytės animacinis filmas „Šalti šaltiniai“ ir kt.  Rūsiuose ir kitose Kūrybinių idustrijų fakulteto erdvėse taip pat vyko tapytojo Dariaus Joneikos bei fotografų Igno Nefo, mėgstančio fiksuoti įprasto miesto neįprastas akimirkas, Vilmos Deveikytės, atskleidusios moters ir floros ryšį bei menotyrininko ir medijų menininko Remigijaus Venckaus kelionių po Berlyną darbų parodos.
 
Abi dienas skirtingose scenose grojo gyva muzika. Svečius linksmino gausybė grupių ir atlikėjų:  GAN, Black Biceps, Sirupas, Kūjeliai, The Independent, Boikafe, Thomas Tumosa bei daug kitų atlikėjų.

Kas yra KIF`e

„Jeigu VGTU Kūrybinių industrijų fakultetas būtų žmogus, apibūdinčiau jį taip -  ambicingas, perspektyvus, turintis tą vadinamą „razynką“. -  VGTU Kūrybinių industrijų  III  kurso studentė, vestuvių organizatorė, renginių agentūros projektų vadovė Veronika Tamolionytė pasakoja apie Kūrybinių industrijų svarbą universiteto bei darbo aplinkoje.
 
  1. Kaip prasidėjo tavo, kaip komunikacijos specialistės, kelionė?
  Kelionė labai tikslus žodis, nes per 3 metus, kuriuos dirbu komunikacijos srityje, teko keliauti nemažai: pakeisti ne vieną darbo vietą, dirbti su daug ir skirtingų projektų.
2014 metais gavau pasiūlymą vasarą padirbėti vestuvėse pagalbine darbuotoja. Iki tol patirties nei renginių organizavime, nei koordinavime neturėjau, todėl reikėjo mokytis labai greitai, kadangi su „KM vestuvės“ komanda susipažinau pačiame darbų įkarštyje. Pirmoji vasara su „KM vestuvės” merginomis prabėgo labai greitai, sukaupiau didelį bagažą žinių ir patirties, prisiliečiau daugiau negu prie 20 švenčių. Antrieji metai buvo ne ką mažiau įdomūs. Pakilau pareigose - pradėjusi nuo vestuvių planuotojos asistentės darbo, šoktelėjau iki koordinatorės/dekoratorės. Pradėjau savarankiškai ruošti, dekoruoti šventės vietą, koordinuoti programą.
 Antrojo vestuvių sezono pabaigoje sulaukiau pasiūlymo aplikuoti į renginių organizavimo agentūrą „Ūpas“. Praėjusi atranką įsidarbinau projektų vadybininkės pareigose. Vėlgi, keitėsi darbo specifika, teko greitai reaguoti ir prisitaikyti prie aplinkos ir diktuojamo tempo. Dirbau su keliais skirtingais projektais vienu metu kaip projektų vadovo pagalbininkė, vėliau teko galimybė savarankiškai įgyvendinti „NYX“ pirmosios Baltijos šalyse parduotuvės atidarymą. Ko gero čia ir prasidėjo smagiausia dalis, nes po šio renginio garsiai išreiškiau norą ne tik asistentauti, bet ir pati organizuoti renginius. Ir tiesą pasakius, tas noras buvo išgirstas - lapkričio mėnesį gavau pasiūlymą įsidarbinti į renginių agentūrą „Quantus“ projektų vadovo pareigoms.
Nežinau, ar tai sutapimas ar sėkmė, tačiau nuo pat pažinties pradžios su pramogų pasauliu, puikiai sekėsi koja kojon žingsniuoti savo svajonės link – užimti renginių organizatorės pareigas.
  1. Kokias savybes įgijai studijuodama Kūrybinių industrijų fakultete ir kuo jos tau naudingos dirbant?
Per šiuos 3 studijų metus universitetas nemenkai prisidėjo prie mano metamorfozių. Pamenu save pirmame kurse ir žvelgiu į save dabar – dar nedrįstu savęs vadinti komunikacijos specialiste, bet darbo rinkai jaučiuosi pasiruošusi. Universitetas suteikė unikalių progų sudalyvauti įvairiuose projektuose, užmegzti naudingų ryšių, kurių pagalba tapau tokia, kokia visuomet norėjau būti – savimi pasitikinti, drąsi, žingeidi, motyvuota ir turinti tikslų. O kuo šios savybės man naudingos darbe, ko gero, pasakoti nereikia.
  1. Įdomiausias iki šiol  darbas/projektas/nuotykis?
Mano darbas labai dinamiškas, nuolat kiti žmonės, kitos idėjos, kitos vietos. Esu dirbusi su tokiomis įmonėmis kaip: VOLVO, Gjensidige, Accel, Remax, Betgames, Jacobs. Ir visi renginiai buvo įsimintini ir įdomūs.
Tačiau kol dar nebuvau apšilusi kojų renginių organizavime turėjau galimybę įsitraukti į organizacinę veiklą „LOGIN“ konferencijos metu. O viskas buvo taip, kad vykdydami projektą VGTU „LinkMenų fabrike“, gavome pasiūlymą bendradarbiauti su „Versli Lietuva“ ir padėti jiems kūrybiniais klausimais. Užduotis buvo transformuoti seną, didelę, šaltą „Litexpo“ rūmų patalpą į modernią, rasti kitokį, kūrybišką sprendimo būdą.
Prie šio projekto dirbome apie mėnesį laiko, jeigu atmintis manęs neapgauna, bet dirbome labai intensyviai. Studentų komanda, kaip ir priklauso, buvo didelė, tačiau artėjant įgyvendinimo terminams galų gale likome dviese atstovauti sugalvotas idėjas. Techninis įgyvendinimas pavyko puikiai, rezultatu buvom patenkinti visi.
Po šio renginio gavau pasiūlymą iš „Litexpo“ projektų vadovės „pafreelancint“ su jų organizuojamais renginiais. Turėjau galimybę prisidėti prie „Life science baltics“ tarptautinės mokslininkų konferencijos organizavimo.  Ištikrųjų, žmonėm, kuriuos sutikau šių projektų metu dar iki šiol jaučiuosi skolinga už žinias, patirtis, patarimus ir atradimus.
  1. Kokie tavo ateities planai bei tikslai?
Tapti nepralenkiamu savo srities profesionalu. Noras kaip ir niekuo neypatingas, bet turi būti ypatingas, kad tai pasiektum.
  1. Kas, tavo manymu, yra geras komunikacijos specialistas?
Mano nuomone, tai žmogus kuriam visų pirma tai yra gyvenimo būdas, o ne darbas. Turi negailėti jėgų, besąlygiškai mylėti tai ką darai, nuolatos domėtis, analizuoti, sugebėti įvertinti informaciją, reaguoti ir greitai prisitaikyti prie pokyčių.
  1. Į ką, tavo manymu, turėtų atkreipti dėmėsį KIF studentas, norėdamas dirbti komunikacijos sferoje?
 Komunikacija labai plati sąvoka. Kiekviena darbo vieta diktuoja skirtingas sąlygas ir poreikiai jų taip pat skirtingi. Mano asmeninė patirtis man priminė, kad labai svarbu ne tik klausyti, bet ir girdėti ką tau sako kolegos ir nebijoti pasakyti, kad kažko nesupranti ar nemoki. Būsi nuoširdus ir atviras – visuomet laimėsi.
  1. 3 žodžiais apibūdink kūrybinių industrijų fakultetą.
Jeigu VGTU Kūrybinių industrijų fakultetas būtų žmogus apibūdinčiau jį taip -  ambicingas, perspektyvus, turintis tą vadinamą „razynką“.
  1. Nupasakok savo dieną.
Nupasakoti dieną? Jos visos iki vienos skirtingos. Savaitės pradžioje susiplanuoju visą ateinančią savaitę, nes manąjame kaip ir daugumoje darbų vienas iš svarbiausių dalykų – laiko planavimas. Didžiąją laiko dalį praleidžiu ofise, dalyvauju susitikimuose su klientais, rašau renginių pasiūlymus, atlieku užduotis gautas iš kolegų, ruošiamės artėjantiems renginiams, dalinamės idėjomis tarpusavy.
  1. Kino Naras – kas tai?
 “Kino Naras” projektas, atėjęs į galvą labai įdomiom aplinkybėm. Žiemą siunčiau savo CV ,,Kino Pavasario” organizatoriam, nes norėjau prisijungti prie jų kūrybinės komandos. Išsiunčiau savo gyvenimo aprašymą ir kol laukiau atsakymo turėjau tikslą sugalvoti bent vieną idėją, kurią prireikus galėčiau pristatyti pokalbio metu. Taigi gaunasi, jog mąsčiau apie ,,Kino Pavasarį” ir jo reklamą, bet sugalvojau visą projektą. Iš tiesų tai viskas įvyko labai greitai - papasakojau idėją žmogui, kuris nupiešė iliustraciją ir savo draugei, kolegei, partnerei, kuri prisidėjo prie projekto vystymo. Su plakatais ir idėja rankose nužingsniavom į ,,Pasaka” kino teatrą. Užtrukom apie 20 minučių ir ,,Kino naru” buvo patikėta, gavom palaiminimą iš kino teatro vadovės. Iki šiol projektas nėra įgyvendintas dėl laiko stokos, tačiau idėjos jums tikrai neatskleisiu, nes jis bus įgyvendintas, tačiau vėliau, galbūt rudenį.  
    • Puslapio administratoriai:
    • Diana Pachomovaitė
    • Vita Urbelionytė Šlekienė
    • Justas Nugaras
    • Veronika Cicėnaitė
    • Tautvydas Parapinavičius
    • Ana Luisa Monse